събота, 24 април 2010 г.

С теб или без теб...

..сега... веднага... с теб или без теб!!!!

Кога започна всичко? Кога за пръв път усетих, че да си човек е нужно много повече от едно тяло. Много повече от една скъпа кола, голяма къща и много пари... нужно е много повече от всичко!! Казваха ми, учи сега за да ти е по-лесно после, учи за по-добро бъдеще.. учи, учи... всякаш всичко с учене се оправя..

Образование? Какво по дяволите е това? Никои не ми е обяснил и до ден днешен какво означава тази дума!!! Аз не я разбирам. Не мога да я усазная. Учиш и после си намираш "хубава" работа? И с това си ореждаш живота? Кола, къща, пари... Това ли е щастието? Мисля, че въпросите станаха адски много.... а малко отговори...

Кога започна всичко? Не знам... но сега търся човекът в мен повече от всякога.. и по пътя към себе си, като в някоя приказка, започнах да намирам камъчетата оставени от някого за мен... за да намеря правилната посока. Под първото камъче намерих едно парченце хартия и на него пишеше: спри... обърни се и виж... ПОГЛЕДНИ!

Видях голяма липса на разум, знания, мъдрост, понятия... видях колко малко сам виждал, колко по-голям е светът, колко много моменти съм пропилял... колко много неща... видях как светът се води по чужди нрави... как човешкото във нас променя цялата си ценностна система и умира.. видях колко малко съм се вглеждал в малките неща.. ЗАБЕЛЕЖИ използвам много и малко и пак не искам да кажа това...

Още съм на първото камъче... представиси колко планини има още да премина.. и да ти споделя какво ще видя..

..........

4 коментара:

  1. Камъчета още многоооооо ще има, толкова много ,че ще имаш достатъчно да си построиш и цял град и планини и небе и море ... :)

    И все пак мисля, че си от хората, които се заглеждат в "малките" нещица...
    Don't stop watching ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Аз мога да ти кажа кога започна целият този процес на самовглъбяване у теб...ще да е по времето, когато дойдох тук.
    Няма да крия, че докато пътуваш из "дебрите" на философията на живота, понякога забравяш дори и за мен :) Просто понякога ми се струва, че с прекомерното ти съмнение, с това да поставяш под въпрос всичко и да не намираш никакъв подходящ отговор се измъчваш прекалено много.
    Така ми се иска да можеше да приемеш малко от моя реализъм...а може би ще го наречеш практицизъм?

    ОтговорИзтриване
  4. "Процес на самовглъбяване" това е точната дефиниция! "Пътуване из дебрите на философията на живота" това е пътят! Явно ме познаваш добре.. :)) Но въпреки всичко не мисля, че е въпрос на реализъм...

    Когато се събудиш от сън първо отваряш очи,след това всичко останало. Докато спиш не знаеш къде се намираш.. имаш някаква интуация, че сънуваш, но не знаеш къде си.. Мислиш ли че реализмът или практицизмът би обяснил това явление? Мислиш ли, че може да обясни "пробуждането". Всичко е въпрос на душевна нагласа... въпрос на култура...

    И с теб и без теб... и с мен и без мен...

    ОтговорИзтриване